Co to jest Google Ads?

Google Ads to system reklamowy Google, pozwalający na tworzenie kampanii reklamowych i zarządzanie nimi. Google Ads obejmuje swoim zasięgiem wyszukiwarkę internetową oraz sieć tzw. witryn stowarzyszonych, zwanych stronami partnerskimi. Są to witryny i serwisy internetowe, setki blogów, forów internetowych – mniejszych i większych, a także poczta gmail i kanał YouTube.

Google Ads jest więc systemem o bardzo dużym zasięgu. Możliwości reklamowe Google Ads również są bardzo szerokie. Najpopularniejszym formatem są reklamy tekstowe. Złożone z trzech nagłówków, dwóch linijek tekstu reklamy oraz linka prowadzącego do witryny.

Poza reklamami tekstowymi w systemie Google Ads możliwe jest również wyświetlanie reklam produktowych, ze zdjęciem i cenami. Taka opcja jest bardzo przydatna zwłaszcza dla internetowych sprzedawców. Tego typu reklamy również wymagają definiowania słów kluczowych. Kampania najlepiej sprawdzi się wówczas gdy sklep oferuje naprawdę konkurencyjne ceny – ponieważ użytkownikowi wyświetlą się reklamy tego samego produktu od różnych sprzedawców, a wybierze tego, który oferuje najniższe ceny.

Wyświetlenie reklamy to wynik zapytania jakie do wyszukiwarki wprowadził użytkownik, wpisując określone słowo kluczowe. Dzięki temu reklamy Google Ads uchodzą za mało natarczywe i bardzo skuteczne – wyświetlają się dopiero wtedy gdy użytkownik szuka produktu lub usługi.

Reklamy bannerowe w sieci GDN

Idealne do promowania nowego produktu lub marki. Kilkanaście różnych formatów reklam, które mogą wyświetlać się na stronach sieci reklamowej, na poczcie gmail, kanale YouTube oraz w aplikacjach na smartfony. Dla mocniejszego efektu możesz użyć reklam animowanych, które trzeba wykonać w technologii HTML.

Reklamy w serwisie YouTube

System Google Ads umożliwia również wyświetlanie reklam, w drugiej najpopularniejszej wyszukiwarce jaką jest serwis YouTube.

Reklamy w Gmail

Ten rodzaj reklamy pozwala na przesłanie przekazu reklamowego na skrzynki pocztowe odbiorców. Dużą zaletą jest wysoki stopień personalizacji reklamy, co przekłada się na jej skuteczność.

PPCEfekt.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *