Google Ads – 5 porad dla początkujących

Startując z internetowym biznesem wiele osób ma mocno ograniczony budżet reklamowy, a niektórzy nie mają go wcale. Nic dziwnego, że z niechęcią reagują na wszelkie komunikaty, które próbują nakłonić ich do korzystania z Google Ads. Mało kto wie, że to najskuteczniejsza forma reklamy, nawet dla małych firm o niewielkim budżecie, a właściwie przede wszystkim dla nich.

Jeśli masz niewielki budżet, który chcesz skutecznie wykorzystać na reklamę w Google Ads przeczytaj pięć porad dla początkujących.

Określ cel

Zanim zaczniesz przygodę z system Google Ads określ jaki cel chcesz osiągnąć. Czy zależy ci na zwiększeniu sprzedaży w Twoim sklepie, czy chcesz wypromować swoją markę czy może zależy Ci na budowaniu listy mailingowej.

Zacznij od małych budżetów

Nie musisz od razu wydawać 5000 zł na kampanię. Zacznij od niewielkich kwot. Czy wiesz, że już 100-200 zł wystarczy by przeprowadzić kampanię w Google Ads? Małe kwoty nie zrujnują Twojego budżetu, a będziesz miał szansę zdobyć trochę wiedzy i doświadczenia i dobrze poznać system. Z czasem sam zobaczysz, że zwiększanie budżetu przekłada się na większe zyski.

Popełniaj błędy

System Google Ads nie jest najłatwiejszy w obsłudze. Mnóstwo funkcji, możliwości, ustawień – przy rozbudowanych kampaniach ich obsługa może być czasochłonna i naprawdę trudna. Uczyć będziesz się na błędach, i ważne byś do tych błędów dawał sobie prawo. Im dłużej będziesz pracował z systemem tym większą będziesz miał wiedzę, a Twoje kampanie będą coraz efektywniejsze.

Bądź cierpliwy

Nie oczekuj natychmiastowych efektów. Jeśli liczysz na to, że w tydzień po uruchomieniu kampanii Twoja sprzedaż wzrośnie o 1000% to jesteś w błędzie. Owszem, dzięki Google Ads możesz osiągnąć wspaniałe wyniki sprzedażowe, ale na to potrzeba czasu. Optymalizacja to klucz do sukcesu Twojej kampanii.

Nie zniechęcaj się

Brak efektów sprawia, że masz chęć odpuścić i obrazić się na Google Ads? To najgorsze co możesz zrobić. Jeśli nie widzisz efektów swojej kampanii, czujesz, że system cię przerasta, nie masz czasu by wgłębić się mocniej w temat – oddaj prowadzenie kampanii profesjonalistom. Znajdź dobrą agencję SEM i pozwól jej skutecznie poprowadzić Twoją kampanię.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *