Google Ads – jak to działa?

Mimo, że Google Ads to jeden z najpopularniejszych systemów reklamowych, to zasady jego działania wciąż pozostają owiane tajemnicą dla wielu użytkowników. Dlatego powstał ten artykuł, aby w najprostszy sposób wytłumaczyć jak działa Google Ads. Zapraszamy do lektury.

Google Ads – jak to działa?

Po pierwsze – natychmiastowo. W przeciwieństwie do pozycjonowania (gdzie na wyniki musisz czekać dość długo), system Google Ads działa od razu. Reklama wyświetla się tuż po uruchomieniu kampanii. To ogromna zaleta, zwłaszcza jeśli komuś bardzo zależy na czasie.

Reklama w systemie Google Ads zostaje wyświetlona w odpowiedzi na odpowiednie hasło, wpisane do wyszukiwarki przez użytkownika. Po stworzeniu struktury kampanii, zasileniu budżetu i uruchomieniu kampanii reklama może być od razu wyświetlana w wyszukiwarce oraz na tak zwanych stronach stowarzyszonych.

Reklamodawca może rozliczać się w dwóch modelach – CPC (cost per click) i CPM (cost per mille). W pierwszym reklamodawca ustala maksymalną kwotę jaką jest w stanie zapłacić za kliknięcie użytkownika w reklamę. Ceny kliknięć ustalane są w modelu licytacji – to znaczy, że najwyżej wyświetli się reklama tego reklamodawcy, który zapłaci najwięcej za kliknięcie.

W drugim modelu opłata naliczana jest za tysiąc wyświetleń reklamy. Ten model stosowany jest przy wyświetlaniu reklam w sieci stron partnerskich.

Działanie Google Ads jest bardzo elastyczne. Nie tylko możesz uruchomić ją w dowolnym momencie, ale również zatrzymać np. wtedy gdy kończy ci się budżet, lub wtedy gdy zwyczajnie nie chcesz się już reklamować. Z tego względu Google Ads to idealne narzędzie do promocji biznesów sezonowych.

Google Ads – idealne narzędzie dla każdego

System Google Ads jest dość skomplikowany, trudno opisać wszystkie jego możliwości w jednym artykule. Uruchomienie i zarządzanie kampanią Google Ads wymaga nie tylko czasu, ale i wiedzy na określonym poziomie. Dlatego część przedsiębiorców rezygnuje z samodzielnego prowadzenia kampanii, zlecając jej tworzenie i optymalizacją profesjonalnej agencji SEM.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *