Ile kosztuje reklama w Google?

Chcesz zacząć reklamować się w Google, ale boisz się, że Cię na to nie stać? W końcu to najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie, więc na pewno reklamy tam są drogie. Tak myśli wielu, i wielu się myli. Bo reklama w Google Ads nie jest droga. Szczerze mówiąc to jedna z najtańszych, a przy tym najskuteczniejszych form docierania do klienta w internecie.

Do sedna – więc ile kosztuje reklama w Google Ads? Dokładnie tyle ile chcesz. Nie wierzysz? Musisz sam się przekonać. Ty sam ustalasz budżet kampanii- możesz wydać na nią 100 zł, a możesz wydać 1000 zł i więcej.

Sam decydujesz ile cię to kosztuje. Po ustaleniu dziennego, bądź całościowego budżetu możesz być spokojny, ponieważ Twoja kampania nie będzie kosztować Cię ani złotówki więcej ponadto co sam ustaliłeś. Po wyczerpaniu budżetu reklamy zwyczajnie przestaną się wyświetlać – jeśli będziesz chciał kontynuować kampanię – możesz ponownie zasilić konto dowolną kwotą.

Za co płaci reklamodawca w Google Ads? Za możliwość wyświetlenie reklamy odbiorcom, w wyszukiwarce Google bądź w sieci stron partnerskich. Stawka za kliknięcie w reklamę w wyszukiwarce ustalana jest na zasadzie aukcji – kto da więcej tego reklama wyświetli się wyżej w wynikach wyszukiwania.

W sieci stron partnerskich reklamodawca płaci za wyświetlenie reklamy i rozliczana się w modelu CPM – ponosząc koszt za 1000 wyświetleń reklamy.

Duża elastyczność i możliwość samodzielnego ustalania budżetu to jedna z największych zalet systemu Google Ads. To idealne narzędzie zwłaszcza dla małych firm, które dopiero startują na rynku ze swoim produktem bądź usługą i nie mają dużych budżetów reklamowych. To idealne narzędzie dla biznesów sezonowych oraz niszowych branż. Właściwie Google Ads to dobre narzędzie dla każdego – dlatego coraz więcej firm korzysta z jego możliwości.

Jeśli nie znasz jeszcze systemu Google Ads a chciałbyś skutecznie reklamować się w internecie to dobry moment by zacząć przygodę z systemem reklamowym Google. Zapraszam do lektury kolejnych artykułów, z których dowiesz się więcej o Google Ads.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *