Jak promować sklep internetowy w wyszukiwarce.

Każdy kto prowadzi sklep internetowy ma jeden cel – sprzedawać więcej. Twoi klienci są w internecie więc tym kanałem powinieneś do nich docierać. Tylko jak robić to skutecznie?

Najpopularniejszym narzędziem, za pośrednictwem którego szukamy produktów lub usług jest wyszukiwarka Google. To właśnie tam Twoi klienci szukają Ciebie. A czy Ty i Twój biznes jesteście tam widoczni?

Jeśli nie – czas to zmienić. Google Ads Ci w tym pomoże. Co to jest? To system reklamowy, który pozwoli Ci wypromować Twoje produkty i Twój sklep dokładnie tam gdzie Cię szukają czyli w wyszukiwarce Google.

Reklama Twojego sklepu wyświetli się dokładnie wtedy gdy Twój potencjalny klient wpisze w Google hasła kluczowe z nim związane. Mogą to być hasła związane ze sklepem np. sklep internetowy z rowerami, ale mogą to być też nazwy konkretnych produktów np. golarka damska remington.

W pierwszym przypadku odbiorca zobaczy reklamę tekstową kierującą do strony Twojego sklepu. W drugim – zobaczy reklamę graficzną ze zdjęciem i ceną produktu, a po kliknięciu trafi na stronę z tym produktem, gdzie może go kupić.

Proste? Proste. Przynajmniej od strony klienta. Od strony reklamodawcy jest trochę trudniej, ale tym się nie martw. Nawet jeśli sam nie jesteś w stanie przygotować i poprowadzić kampanii Ad Sense możesz wynająć firmę, która zrobi to za ciebie. To naprawdę dużo pracy, począwszy od przygotowania listy słów kluczowych, przez stworzenie struktury kampanii, analizę efektywności i stałą optymalizację.

To idealne rozwiązanie dla osób, które nie mają wiedzy na temat systemu Google Ads ani nie mają czasu by tę wiedzę zdobywać, ale z drugiej strony chcą skutecznie reklamować swój sklep w Google.

Choć jest to jeden z najlepszych i najtańszych sposobów na promocję sklepu i docieranie do nowych klientów wciąż niewiele firm z niego korzysta. Przyczyna to błędne przekonanie, że tego typu reklama jest droga, nieskuteczna i denerwująca. A jest wręcz odwrotnie. Google Ads to jedna z najtańszych i najskuteczniejszych form pozyskiwania klientów, przy bardzo małej inwazyjności.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *