Jak wybrać agencję SEM?

Agencji SEM jest wiele, bo i zapotrzebowanie na tego typu usługi jest duże. Jak z gąszcza wielu firm wybrać tę najlepszą? Przeczytaj artykuł i dowiedz się na co zwrócić uwagę wybierając firmę do prowadzenia kampanii Google Ads.

Doświadczenie

To najważniejszy aspekt. Jeśli firma dopiero stawia pierwsze kroki na rynku prawdopodobnie będzie uczyć się na Twojej kampanii. To może oznaczać, że efekty mogą być różne. Tego typu, młode agencje często przyciągają klientów konkurencyjnymi cenami. Musisz się zastanowić czy ważniejsza jest dla ciebie niska cena czy lepsza efektywność, bo te kwestie zwykle nie idą ze sobą w parze.

Portfolio

Sprawdź dla jakich klientów pracowała agencja. Jeśli do tej pory robiła kampanie dla małych, lokalnych biznesów, a Ty prowadzisz dużą firmę i chcesz dotrzeć do klientów za granicą firma może sobie nie poradzić. Zweryfikuj z jakimi klientami pracowała agencja i jaki był zakres prac.

Sposób rozliczeń

To bardzo ważna kwestia, zwłaszcza z punktu widzenia klienta. Dowiedz się ile i za co będziesz płacił, jaki model rozliczeń preferuje firma i czy taki model odpowiada również Tobie. Masz prawo wymagać rozliczeń w zależności od uzyskanych efektów. To najlepszy motywator dla agencji – twoje dobre efekty to większe zarobki dla firmy.

Certyfikaty

Sprawdź czy agencja jest na liście oficjalnych agencji wspieranych przez Google. Certyfikat uzyskują te agencje, które wypracowały określone budżety reklamowe, co z kolei świadczy o sporym doświadczeniu. Takie firmy mają często dobre wsparcie bezpośrednio z Google, i mogą liczyć na pomoc przy optymalizacji kampanii tak by jej efekty były jeszcze lepsze dla klienta.

Zasady współpracy

Zanim podpiszesz umowę sprawdź na jakich zasadach możesz ją rozwiązać. Niektóre agencje wymuszają podpisanie długotrwałych umów, wiążąc klientów ze sobą na długo. Może to być problematyczne, zwłaszcza gdy współpraca układa się średnio, a wypowiedzenie umowy trwa np. trzy miesiące lub wiąże się z karą umowną (naprawdę niektóre firmy tak robią!).

Dobra agencja SEM to połączenie doświadczenia, profesjonalizmu i dobrego podejścia do klienta.
PPCEfekt.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *