Jak wykorzystać Google AdWords w biznesach sezonowych?

Biznesy sezonowe są dość specyficzne, właśnie ze względu na swoją sezonowość. W kontekście reklamowym są dużym wyzwaniem. W czasach gdy bardzo popularne było pozycjonowanie wiele osób zadawało sobie pytanie – jak skutecznie reklamować się w wyszukiwarce prowadząc biznes sezonowy.

Pozycjonowanie było procesem długotrwałym. Zanim więc udało się osiągnąć zamierzony efekt albo sezon dawno się zaczął albo co gorsze – już się skończył. W efekcie przedsiębiorca był niezadowolony, bo zainwestowane w reklamę pieniądze nie przełożyły się na efekt w postaci klientów. Dlaczego? Dlatego, że pozycjonowanie nie jest dobrym narzędziem do promowania biznesów sezonowych. W przeciwieństwie do Google Ads.

Google Ads to również reklama w wyszukiwarce, tyle, że pojawia się dokładnie wtedy kiedy chcesz. Dlatego właśnie jest idealna dla firm prowadzących sezonową działalność. Jeśli np. prowadzisz agroturystykę nad morzem i szukasz klientów na wakacje, wystarczy jeśli sprawdzisz kiedy zaczynają oni szukać noclegów nad morzem i dokładnie wtedy wyświetlisz im swoją reklamę. A co w momencie gdy sezon się kończy bądź gdy kończą się Twoje wolne miejsca? Zwyczajnie wyłączasz kampanię i nie tracisz funduszy na kliki, z których i tak nie będzie klientów.

Google Ads sprawdzi się nie tylko przy tego typu działaniach. To idealne narzędzie również wtedy gdy musisz wypromować jakiś event – załóżmy, że organizujesz szkolenie i szukasz chętnych. Dzięki Google Ads skutecznie uzbierasz grupę zainteresowanych osób, a potem wyłączysz kampanię. To samo gdy szukasz osób na imprezę Sylwestrową w swoim lokalu czy chcesz pokazać trwającą przez określony czas promocję.

Taka elastyczność to duża wygoda i oszczędność. Sam decydujesz nie tylko o tym kiedy ma wyświetlać się reklama, ale również o tym ile pieniędzy chcesz na nią przeznaczyć. To daje ci pełną kontrolę nad kampanią i sprawia, że jej skuteczność wzrasta.

Jeśli prowadzisz biznes sezonowy i szukasz skutecznej reklamy to spróbuj Google Ads.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *